Podglądanie mistrzów

Odkryłem, że na Kurniku można przeglądać partie. Czyli można przeglądać partie mistrzów. Świetnie – to może dać mi więcej wiedzy niż granie z cieniasami.

Przejrzałem ich tylko kilka, ale mam wnioski.

Widzę że ci lepsi:
– dążą do tego by okrążyć pole przeciwnika i swoje pionki mieć na zewnątrz
– nie dopuszczają do stawiania trójek – blokują już 2 pionki obok siebie
– preferują bardziej rozproszone ustawianie, nie zwarte obok siebie (bo wtedy można kogoś łatwo okrążyć)
– nie dopuszczają do zostania okrążonym
– raczej nie „obciągają czwórek”, tzn. nie dostawiają od razu czwartego kamienia do trójki (i wiąże się to z poprzednimi punktami), a co początkujący robią automatycznie
– raczej grają ze swapem
– zakładają pułapki z wyprzedzeniem kilku ruchów – potrafią połączyć pozornie niezwiązane ze sobą elementy
– blokują w patternie konia szachowego – stawiają pionki w ten sposób i paraliżują wszystkie możliwości przeciwnika grającego „tradycyjnie” – prostymi liniami
– atakują w patternie konia szachowego – to pozwala później na robienie ciekawych pułapek
– pułapki zakładają od zewnątrz do wewnątrz – decydujący cios jest w środku

I taka sobie zasada dodatkowa:

Nie dopuść do zbudowania krzyża – krzyżyk typu + is your doom, jeśli ktoś zaczyna budować krzyż – blokuj stawiając pionka w środek. Co widać zresztą na graficzce u góry. (nawiasem mówiąc jest to partia gości z rankiem 2500+)

I co zresztą ładnie wykorzystałem. Zbudowałem jakiejś początkujacej osóbce ładny czarny odwrócony krzyż 4×3, hłe hłe. Doom!

0 Odpowiedzi to “Podglądanie mistrzów”



  1. Dodaj komentarz

Dodaj komentarz